Optimalizace webu

Snahou informačního obsahu této stránky je poskytnout z vybraných zdrojů rychlý průřez o tom, co se v otázce optimalizace webů a vůbec online marketingu aktuálně děje. Ve virtuálním světě internetu, kde vše souvisí se vším, je otázka dobrého a dostupného webu velmi obsáhlou a nikdy nekončící disciplínou, ve které hraje roli mnoho faktorů.

Uživatelé internetu přistupují do stránek webů z různých zdrojů návštěvnosti a jedním z nejdůležitějších jsou přístupy z přirozených výsledků hledání internetových vyhledavačů. A právě otázku, jak v nich dosáhnout co nejlepších pozic, řeší optimalizace - tedy SEO (Search Engine Optimization).

Kolem SEO panaju mnoho mýtů, dohadů, polemik, nedůvěry, nejasností i očekávání. Není to žádné čarování tajemných guru, ale dodržování doporučení a pravidel, jejichž cílem je poskytnout ve výsledcích hledání formou odkazu uživateli co nejrelevantnější odpověď na položený dotaz.

Kvalitním a obsáhlým zdrojem informací o SEO jsou publikace Michala Kubíčka - Velký průvodce SEO (jak dosáhnout nejlepších pozic ve vyhledavačích) a 333 tipů a triků pro SEO (sbírka nejlepších technik optimalizace webů pro vyhledavače, spoluautor Jan Linhart).

Výborným pomocníkem je také PDF publikace Google - Začínáme s optimalizací pro vyhledavače, která je určena pro webmastery, kteří jsou v oblasti SEO nováčky a chtějí zdokonalit interakci svých stránek s uživateli a vyhledávači.

Jak vypadá vlna příležitostí, které s sebou internet přináší, představuje studie České firmy na internetové vlně, která vznikla v březnu 2013 ve spolupráci AMSP ČR, Googlu a Millward Brown.

Velmi zajímavá a inspirující je také video přednáška o SEO Jana Tichého (cca 2 hod.) z Medio Interactive pro studenty České zemědělské univerzity.