Sun Marketing - bleskové zprávy

Výkonová reklama, marketing v sociálních sítích, webdesign a textová PPC reklama.

Google nahrazuje vyloučení citlivého obsahu na Youtube

Google přišel s novinkou nahrazení možnosti vyloučení citlivého obsahu na Youtube. Místo toho si inzerent bude moci vybrat ze '''3 typů inventářů''', u kterého si přeje video zobrazit. Stále lze vylučovat i citlivý obsah, ale podle Googlu nebude tato možnost zanedlouho dále k dispozici. [[File:/system/pictures/2971/medium/invent_e.PNG?1549467862|Typy inventářů]] Google doporučuje používat '''standardní inventář''', který zobrazuje obsah vhodný většiny značek. Pro lepší výběr můžete typy inventáře porovnat a vybrat si, který je pro vaši videoreklamu nejvhodnější. [[File:/system/pictures/2972/medium/porovn_n_.PNG?1549467903|Porovnání typu inventářů]]

Opět vylučujeme mobilní aplikace

Zobrazování obsahových reklam v mobilních aplikacích. To pro spoustu PPC specialistů byla a stále je noční můra. Špatné zkušenosti, '''promrhané rozpočty''' a '''žádné konverze'''. Pro většinu specialistů bylo dlouhá léta osvědčenou praxí přidání vylučujícího umístění ''adsenseformobileapps.com''. S příchodem automatických strategií od Googlu ale neustále slyšíme, že bychom měli kampaně '''zjednodušovat''', '''cílení nevylučovat''', a to včetně mobilních aplikací, a v návaznosti na to Google v létě 2018 oznámil, že možnost vyloučení aplikací pomocí zmiňovaného odkazu se '''zruší'''. Ne vždy ale automatické strategie použít můžeme, typicky u '''menších klientů''' s nízkými rozpočty a malým počtem konverzí. A pokud bychom po otestování zjistili, že umístění v aplikacích opravdu '''nic nepřináší''', opět bychom je rádi '''vyloučili'''. Naštěstí tedy Google ponechal možnost, jak zobrazování v aplikacích předejít. Po otevření záložky ''Cílení na zařízení'' v nastavení kampaně sta

První čísla z nového Sklik brandingu jsou tady

Ve středu Sklik spustil dlouho '''očekávaný branding''', na který jsme si předem připravili grafiku, okamžitě kampaně nastavili a spustili. A jaké výsledky nám u prvního klienta nový formát zatím přinesl? [[File:/system/pictures/2871/medium/maketa_sklik-branding_novinky-1024x717.png?1532951425|Zdroj:blog.seznam.cz]] '''Vyšší CTR o 128 %''' oproti ostatním kampaním v obsahové síti v Skliku. Proti brandingu (jinde také Skin formátu), nasazenému v DSP Adform je ale CTR o 60% nižší. CPM oproti ostatním obsahovým kampaním je samozřejmě násobně vyšší, ale to se dalo čekat. Jde o navýšení o stovky procent. Naproti tomu, v Skliku máme '''CPM o 48,1% nižší než je průměr v Adformu'''. Průměrná cena za proklik je přibližně dvojnásobná oproti ostatním kampaním v obsahové síti. Pozitivní je, že i když se rozhodně nejedná o výkonový formát, tak nám '''branding přinesl za těchto pár dní více konverzí''', než některé kampaně v obsahové síti od začátku měsíce. Kampaně testujem

Dva přelomové ukazatele roku 2017 v českém E-commerce

Zatímco teprve před pěti lety se k internetu připojovalo přes mobil cca 13 % lidí, v roce 2017 je to již více než polovina. To je zdánlivě pouze číslo, ale také můžeme konečně říci, že '''většina obyvatel ČR je schopná se připojit k internetu přes mobil.''' Český statistický úřad dnes vydal z jistého pohledu přelomové údaje o vývoji ukazatelů adopce internetu a služeb s ním spojených mezi obyvateli České republiky. == Použití mobilního telefonu k přístupu na internet == Hranice padesáti procent byla překonána v použití mobilu pro přístup na internet. První takové údaje, sebrané Českým statistickým úřadem, pochází z roku 2012. Tehdy se z mobilního telefonu připojovalo na internet 12 % jednotlivců starších 16 let. Od té doby se počet jednotlivců využívajících internet na mobilu rok od roku zvyšuje. '''V roce 2017 dosáhl jejich podíl 50 %'''. == Nakupování přes internet == Další údaj se týká samotného nakupování a důvěry v samotný nákup online přes internet. '''V posledních dvaná

Na AMP verze stránek začínají směřovat i odkazy mimo Google SERP

Facebook, Twitter nebo LinkedIn [http://searchengineland.com/links-amp-content-showing-outside-search-269677 jsou dalšími médii], které ze svého obsahu začínají odkazovat na stránky ve formátu [https://www.ampproject.org/ Accelerated Mobile Pages] (AMP). Technologie AMP umožňuje nasadit tzv. '''AMP verze webových stránek''', které se díky přísnější specifikaci pro HTML a JavaScript načítají mnohem rychleji na mobilních zařízeních. Princip výrazného zrychlení takto načítaných webových stránek spočívá v maximální redukci systémově náročných obsahových prvků. Google potom pro rychlejší načítání používá speciální '''Google AMP Cache'''. Nasazení AMP se v současnosti doporučuje zejména zpravodajským serverům. [https://www.ampproject.org/roadmap/ Plán rozvoje formátu] však ukazuje, že by se jeho použití mohlo rozšířit i na další typy webových stránek. AMP obsah potom Google ve výsledcích vyhledávání označuje '''ikonkou blesku zobrazenou před popisem výsledku vyhledávání'''. [[

Konkurence pro LinkedIn

Byla to jen otázka času, ale ani '''trh práce neunikl pozornosti největší sociální síti'''. Facebook umožňuje zaměstnavatelům publikovat pracovní pozice na jejich stránkách. Předem vyplněné žádosti, které vychází z uživatelských dat, mohou uživatelé posílat prostřednictvím Messengeru. Právě '''Messenger by měl být přítomný od samého začátku přijímacího řízení až do jeho samotného konce'''. Výhoda pro pracovní portály je ta, že stránka nemá žádné limitace v tom, kolik pozic vypublikuje/nabídne na své stránce. Facebook se asi nikomu nevybaví, jako první možnost, když hledáte práci. Brzy se to však může změnit. '''Funkce bude dostupná zatím pouze v Kanadě a Spojených státech amerických od příštího týdne.''' Zdroj: Recode

Vyzkoušejte si tvorbu příspěvků v Creative Hub

Koncept už nemusí zůstat konceptem. Facebook v čele s Markem Zuckenbergem představuje novinku, která má pomoct v tvorbě obsahu na jeho sociálních sítích. '''[https://www.facebook.com/ads/creativehub/ Creative Hub!]''' Jeho hlavní výhodu určitě využijí jednak začínající sociálové, kteří trochu tápou ve formátech příspěvků, ale samozřejmě i zkušení marketéři, kteří si chtějí zkusit něco nového. Creative Hub je především pro testování/zkoušení/vytváření/sdílení (vlastně na cokoliv bude potřeba). Nelze ale prostřednictvím této platformy rovnou publikovat (což je za nás relativní mínus, ale i tak jsme velmi nadšení). Creative Hub, neboli: '''1) Formáty''' Jaké jsou formáty fotek na Instagramu nebo úvodní fotky v Canvasu? Teď už víte. '''2) Sdílení''' Rychlý feedback všeho, co jste vytvořili. Dokonce ani nemusíte být uživatelem Facebooku. [[File:/system/pictures/2022/medium/1.PNG?1481114135|MPA reklama]] '''3) Testování''' Po získání feedbacku máte možnost ro

Dublin sem, Dublin tam, jejich whiskey já si dám

V Evropské centrále Googlu v Dublinu se minulý týden konala akce s názvem '''EMEA Performance Summit'''. No a my jsme si v Sunu řekli, že tam tedy také někoho pošlem (když už přišla ta pozvánka). Ten vybraný jsem byl já (viz níže pod článkem). Velice poctěn a s pokorou jsem se v pondělí odpoledne přesunul z kanclu do Irska. Nejsem si jist, jestli moje ovocná bunda byla úplně vhodně vybrána do hotelu, který nám Google zajistil. Pán v cylindru mě už dlouho do ubytování neuváděl a troufám si říct, že pokoje vypadaly přeci jen o něco málo lépe, než ty, které čekaly na kolegy v Ostravě na Marketing Festivalu. [[File:/system/pictures/1970/medium/dub3.jpg?1477566894|Hotelová špeluňka]] Ale k věci. Akce to byla podařená. Organizace, prostory, catering, přednášky první den i roundtably den druhý, všechno bylo na jedničku. První den, tedy přednáškový, se točil primárně kolem''' mobilů, RLSA, similar audiences, customer match, cross device a také ukázka nového looku Adwords''',

Google bude pomalu přecházet na mobile first index

O tom, že Google vytvoří '''oddělený index pro mobilní verze webových stránek''', se nějakou dobu mluví. Příklon vyhledávače k tomuto trendu oficiálně představil Gary Illyes na konferenci [http://www.pubcon.com/ Pubcon]. Zatím není oznámen oficiální termín nasazení, ale už teď je podle Garyho jasné, že '''mobilní index bude pro Google primárním'''. Index desktopových webů nebude údajně tak často aktualizován a webmasteři by si proto měli dávat pozor na to, aby na mobilních verzích webů byly všechny podstatné informace. Ideálně stejné, jako na desktopové verzi. Často se totiž stává, že '''informace na mobilních verzích webů jsou kvůli omezeným možnostem zobrazování značně redukované'''. [[File:/system/pictures/1957/medium/tweet-mobile-first-index.jpg?1476446496|O mobile first indexu už se živě diskutuje na twitteru]]

Novinka na Facebooku – označení produktů na fotce

Facebook novou funkcí potěší především e-shopy. Pokud máte ke své facebookové stránce nahraný katalog produktů, měli byste mít možnost '''označit své produkty přímo na fotografii'''. ==Jak označit produkty u příspěvku?== '''1)''' Klikněte na fotografii a vyberte první ikonu nákupní tašky se symbolem označení výrobku. Poté se vám zobrazí okno pro další úpravu fotografie, po kliknutí na fotku stačí zadat jméno produktu a zobrazí se vám výrobky z nahraného feedu. [[File:/system/pictures/1941/medium/produkty.png?1475680684|Označení produktu]] ''' 2)''' Druhou možností je kliknutí na poslední ikonu '''Označit produkt''' pod příspěvkem. Další postup je totožný s prvním krokem, napište název produktu a vyberte ten, který chcete použít. [[File:/system/pictures/1942/medium/Ozna_en__produktu_na_fotce.png?1475680840|Označení produktu]] Příspěvek můžete ihned zveřejnit, naplánovat, nebo uložit do konceptů. K fotografii můžete nahrát více produktů a lze to provést i zpětně. P

sunmarketing.cz logo