Blog Dobrého webu

Blog Dobrého webu - poradenské centrum pro SEO, tvorbu webu, webdesign, použitelnost a správa obsahu.

SEO restart 2018 aneb Rozmanitost SEO

Rok se s rokem sešel a my jsme se vydali opět na nejočekávanější konferenci. Celým programem nás prováděl opět Filip Podstavec, který do něj vnesl nádech humoru a probudil v nás soutěžního ducha. Při střídání řečníků byly připraveny pro nás, účastníky, kvízové otázky, které nejen otestovaly naše vědomosti v SEO, ale pro ty nejrychlejší a nejvzdělanější byla připravena i výhra. Hlavním trhákem konference však byly přednášky a na ty nejzajímavější jsme se rozhodli podívat z našeho pohledu.

Nejrychleji rostoucí malé podniky dávají přednost Instagramu před YouTube

Americký magazín Inc. každoročně sestavuje žebříček 500 nejrychleji rostoucích malých podniků v USA. University of Massachusetts Dartmouth napříč těmito společnostmi provedla průzkum, aby zjistila, která sociální média zapojují do svých marketingových strategií. Tipnete si?

Vývojářská konference pohledem UX Designera

Již od roku 2008 Google každoročně pořádá vývojářskou konferenci, Google I/O (Input & Output, nebo také Innovation for the Open). Na první pohled by se mohlo zdát, že tato konference přitahuje jenom vývojáře, ale během konference zjistíte, že okruh zaujatých lidí je mnohem širší. Pojďme se tedy podívat, co znamenal letošní ročník pro nás uživatele.

Copy vs. UX?

V posledních letech se stále častěji můžeme potkat s pojmem microcopy nebo také UX copy. Stále častěji se také stává, že copywriter je součástí UX týmů. Toto spojení nevychází z rozmaru, ale z potřeby dělat kvalitní a srozumitelné weby.

Jak vybrat registrátora domény?

Kdo není na internetu, jako by nebyl. A v obchodu to platí dvojnásob! Co je potřeba k tomu, abyste na „tom internetu“ byli? Zaregistrujte si doménu. Udělat toho samozřejmě musíte o něco více, ale to zatím necháme stranou a podíváme se na to, jak si vybrat doménu a jejího registrátora.

Zážitek zákazníka e-shopu ovlivňuje každý člověk ve firmě

Pověra, že UX je jen záležitostí vzhledu webových stránek, je stále rozšířená. Ve skutečnosti o celkové spokojenosti zákazníka rozhoduje mnohem víc.

Zásady zpracování osobních údajů

I Sherpas se drží pevných zásad, jak nakládat s osobními údaji.

Milan Zeman: SEO jako multiobor

Přemýšlet o SEO jen jako o izolovaném oboru v samostatném světě vyhledávačů je minulost. Milan Zeman nabídl návštěvníkům klubového večera WebTop100 jiný pohled. Pohled na moderní SEO, které lze propojit s ostatními obory digitálního marketingu a posunout tak SEO na úroveň plnohodnotné složky digitálního mixu.

Luboš Plotěný: Online reklama nestačí, pokud firma nemyslí digitálně

Udělat hezký web a investovat do online reklamy – to je, bohužel, stále pro mnoho firem synonymem pro digitál. Takto úzké vymezení přináší obrovskou devalvaci investic do reklamy a rovnice návratnosti investic při něm nevychází tak, jak byste si přáli.

9 a ještě jeden SEO pojem navíc

SEO. Pro někoho sprosté slovo, pro někoho magie a pro někoho denní chleba. Jak se neztratit v bludišti SERPu a zajistit, aby vás našli roboti? Připravili jsme pro vás malý slovníček těch nejdůležitějších pojmů, abyste nezabloudili a porozumněli svému SEO mágovi.

Luboš Plotěný a Tomáš Hrivnák: Ten novej název je divnej

Luboš s Tomášem se s pubikem konference BRANDstorming podělili o to, co je čeká v jedné z klíčových fází rebrandingu – hledání a výběru nového jména.

Neptejte se na názor lidí, kteří jsou vám blízcí

Je 12. února 2016, jsem plný nadšení a odhodlání – právě jsme se na úrovni managementu firmy rozhodli, že společnost rebrandujeme. V tu chvíli nikdo z nás netušil, jak náročných osmnáct měsíců je před námi. Osmnáct měsíců, během kterých zažiju celé spektrum emocí – od nadšení přes pochyby a frustraci až po strach, že to celé poděláme.

Jak se neutopit v obsahu? Zkoušejte jen to, co dává smysl

Obsahový nebo chcete-li content marketing se v čase proměňuje a vyvíjí stejně jako jakýkoliv jiný obor. Denně se na nás valí spousta informací a nejrůznějších rad, tipů a zaručených návodů. Je tedy čím dál těžší vyznat se v tom, co je opravdu důležité a čemu stojí za to věnovat pozornost.

Infografika: 10 trendů digitálního marketingu a UX pro rok 2018

10 trendů digitálního marketingu a UX pro rok 2018

SEO jako multiobor

Článků o SEO na rok 2018 vychází v tuto dobu víc než dost, tedy nemá cenu psát něco, co už jste nejspíš stejně četli stokrát. Já bych vám dnes rád přiblížil naopak něco stálejšího, nad čím jste nejspíš ještě nepřemýšleli, a to o současné pozici SEO a nezbytnému přístupu k němu jako k multioboru.

Luboš Plotěný: UX Driven Marketing

Luboš na konferenci WebTop100 ukázal, jak známé české brandy vhodnou aplikací UX metod znásobily efektivitu svého digitálního marketingu. 

Proč se Dobrý web přejmenoval na Sherpas

15. listopadu spatřila světlo světa nová značka Sherpas, která nově zastřešuje veškeré agenturní aktivity Dobrého webu. Vzdělávací aktivity zůstávají nadále pod značkou Dobrý web. Proč jsme se k této změně rozhodli?

Kreativní komunikační koncepty a UX driven marketing

Určitě jste to sami zažili mnohokrát. Společně s ostatními členy týmu sedíte a přemýšlíte, jaký bude nejvhodnější způsob komunikace vašeho produktu, služby či firmy jako celku v digitálu.

UX driven marketing zlepšuje výsledky digitální reklamy

Skvělý obchodník dokáže na základě krátkého kontaktu s potenciálním zákazníkem a na základě odpovědí na několik dobře mířených otázek s velkou přesností odhadnout jaká je šance, že se daný člověk stane v budoucnu zákazníkem firmy (případně jak velký bude uzavřený obchod). 

Konference WebTop100 opět nabídne to nejlepší z digitálního marketingu pro váš byznys

Konference WebTop100 opět nabídne případové studie, expertní analýzy, inspirativní řešení a nevšední přístupy, jak z digitálního marketingu vytěžit maximum, i témata, která se aktuálně řeší ve firmách. A to vše v největším možném detailu. Na své si přijde každý. Korporace i startupy, zazní success stories i fuck-upy.

dobryweb.cz logo