Blog Dobrého webu

Blog Dobrého webu - poradenské centrum pro SEO, tvorbu webu, webdesign, použitelnost a správa obsahu.

Jaká sociální síť je pro vás ta pravá?

Sociální síť je dnes už v podstatě něco, jako dříve email, tedy jakýsi #MUSTHAVE. Je dost možné, že si jako většina lidí pokládáte stále tu samou otázku. Jaká sociální síť je pro mě a můj business ta pravá? Musím snad být na všech sociálních sítích? To mohu rovnou přestat podnikat a starat se pouze o jednotlivé příspěvky. 

Nevíte si rady se sociálními sítěmi? Od toho jsme tu my!

Agentura Sherpas se specializuje na široké spektrum digitálního marketingu, tvorbu webů, UX design, PPC a SEO. Jednou z našich specializací je reklama na Facebooku. Má velké dosahy a mnoha klientům skvěle funguje. Jejím prostřednictvím se dá perfektně cílit a je lidem mnohem blíže, nežli například reklama ve vyhledávačích.  Klienti, kterým spravujeme facebookové reklamy se nás stále častěji ptali, jestli spravujeme sociální sítě také po obsahové a visuální stránce. Nyní můžeme s radostí oznámit, že ano!

Nová sociální síť Clubhouse

Online konference, real-in-time podcast, či hlasovky s kamarády. Pokud jste nestrávili posledních pár dní v divočině nebo opuštěné krajině bez internetu (určitě by to muselo být skvělé), jistě jste zaznamenali boom nové #AudioFirst sociální sítě Clubhouse s nádechem exkluzivity a dobrosrdečnosti.

E-book Copywriting: Zdolejte s námi horu copywritingu

O tom, že je obsah důležitý, není pochyb. Vedle obsahu je však důležitá i forma a způsob, jak ho svým zákazníkům, čtenářům, uživatelům či fanouškům doručujete. V době, kdy se svět do velké míry smrsknul na obrazovku mobilního telefonu, tabletu či notebooku, je potřeba se obsahu nebo chcete-li contentu věnovat víc než dřív.

Základy práce s Google Ads – 1. díl

Přinášíme vám další článek, tentokrát zaměřený na reklamní systém Google Ads, jehož obsahem bude především probrání možností tohoto systému a základních činností a dovedností k vytváření reklam v jeho rozhraní. V prvním díle si v Google Ads založíme účet a vytvoříme naši první reklamu.

Case study: Výměna CSS partnera

V poslední době se nás někteří klienti ptají na možnosti inzerování na Google Shopping přes jiného CSS partnera, než je přímo sám Google. V nedávné době se jeden z našich klientů pro tento krok rozhodl a odešel od Googlu k jinému CSS partnerovi. Díky tomu vznikl podklad pro případovou studii, kterou jsme pro vás připravili.

Základy práce s Google Analytics – 6. díl

První kroky pro instalaci a práci s Google Analytics již známe. Nyní se podívejme na to jak sledovat případně vaše reklamní kampaně a jejich výsledky přímo v Google Analytics.

Základy práce s Google Analytics – 5. díl

Od měření cílů, které jsme probrali v minulém díle seriálu, je jen krůček ke sledování konverzí a zisku, který vám z nich plyne. O tom, jak toho v systému Google Analytics dosáhnout, pojednává dnešní pokračování.

Základy práce s Google Analytics – 4. díl

Google Analytics je velmi užitečným pomocníkem při měření návratnosti prostředků, které jste do internetové reklamy investovali, nabízí totiž možnost měření tzv. konverzí. To jsou vámi definované body, kterých chcete, aby návštěvníci webu dosáhli, například objednávka zboží či žádost o kontakt. Jak vše správně nastavit se dočtete v dnešním díle seriálu.

Základy práce s Google Analytics – 3. díl

V minulých dvou dílech seriálu jsme provedli kroky potřebné ke zprovoznění měřícího systému Google Analytics, data se úspěšně zpracovávají a my víme, kde najít hlavní statistiky. Pojďme se nyní blíže podívat na široké možnosti práce s výstupy, které služba nabízí.

Základy práce s Google Analytics – 2. díl

Ve druhém díle seriálu se seznámíme s prvními statistikami, které nám po instalaci a přihlášení do systému nástroj Google Analytics nabídne.

Základy práce s Google Analytics - 1. díl

Google Analytics je bezplatná aplikace, která vám umožní získat mnoho užitečných informací o návštěvnících vašich webových stránek. V tomto seriálu se postupně seznámíme se základními kroky, které je třeba provést, abyste mohli využívat jeho základních možností.

Jak začít s Microsoft Advertising (Bing Ads) krok za krokem.

Máte-li možnost inzerovat pro sebe či klienta v zemi, kde lze inzerovat ve vyhledávači Bing.com, možná si kladete otázku, zda to má smysl. My v Sherpas jsme takovou příležitost dostali od našeho klienta, pro kterého zajišťujeme výkonnostní online marketing v Německu. I když je podle dostupných informací Bing “jako český Seznam”, tedy zejména objemově významně menší než Google, v případě Německa je při 80 milionech uživatelů i 10 % zásah už zajímavé publikum.

Podle čeho Google řadí výsledky vyhledávání?

V SEO je obecně známý fakt, že Google využívá pro hodnocení stránek více než 200 hodnotících faktorů. To znamená, že na pozici vašeho webu ve vyhledávání má vliv přes 200 různých prvků. 

Jaký byl letošní Contenfirst?

Content First se odehrál online, jak už je ostatně v letošním roce pomalu zvykem. O atmosféře se toho tedy moc říci nedá, tu si každý účastník vytvořil více méně sám, to samé platí i o cateringu… O čem se toho však dá říci více je obsah. Pojďme se tedy podívat na to, co letošní Content First přinesl.

Co přinesl zářijový BRANDstorming?

Trochu netradičně se první zářijový čtvrtek v Galerii kavárny Louvre uskutečnila již tradiční konference – Brandstrorming. Letošní setkání se sice konalo kvůli koronavirové pandemii o něco později, ale na kvalitu programu to nemělo vliv. Pojďme se podívat na pár highlightů, které se na konferenci probíraly.

Ne/citlivé události

V posledních týdnech a měsících stoupla ze strany některých inzerentů poptávka po inzerování zdravotnických, hygienických či ochranných pomůcek. Jasnými zástupci jsou respirátory, štíty, roušky či obyčejná dezinfekce na ruce. Je logické, že k tomuto kroku ve světle událostí uplynulých měsíců došlo. Neboť tam kde roste poptávka, logicky roste i nabídka. To se stalo i v tomto případě a mnoho prodejců, jejichž ověřenost a kvalitu nechme nyní stranou, se rozhodlo prodávat právě ony zmíněné zdravotnické či hygienické pomůcky.

10 věcí, které byste měli vědět, než pošlete svou první rozesílku

Chystáte se začít s e-mailingem? Nebo si nevíte rady, jak vylepšit vaše stávající e-mail kampaně? V jednom z minulých článků (můžete se na něj podívat zde) jsme si řekli, jak na to. Co by měl obsahovat každý váš hromadný e-mail, jak na tvorbu šablony a na co si dát pozor. Co je ale ještě dobré vědět a na co nezapomenout, než začnete s vaší první rozesílkou? Přinášíme vám 10 užitečných tipů.

Příprava e-mailingové komunikace od A do Z

Využíváte e-mail marketing pro komunikaci se zákazníky nebo stále váháte, zda má smysl s ním začít? Stejně jako v předchozích letech, tak i letos přivede e-mailing řadu zákazníků a velké množství objednávek. Dle Econsultancy.com až 19 % prodejů přichází právě z e-mailových kampaní. Proto stojí za to s ním začít, anebo se podívat, zda nepotřebují právě ty vaše e-mailové kampaně vylepšit. Komunikovat přes e-mail může jak velká, tak i malá firma. Tak proč to nezkusit…

Představujeme framework VALUE pro plánování obsahu (nejen) na Instagram

Jedním z nejvýraznějších KPI Instagramu je počet uživatelů, kteří přes váš instagramový profil navštíví váš web nebo blog. Jenomže, jak získat traffic ze sítě, která je navržená tak, aby udržovala uživatele uvnitř? 

dobryweb.cz logo