Novinky Dobrého webu

Dobrý web propaguje a zlepšuje kvalitu webů, vzdělává internetovou veřejnost formou školení a konferencí.

Storytelling: Jak vyprávět příběhy, které si lidé oblíbí?

Lidé milují příběhy a denně se jimi obklopují, čtou je, dívají se na ně, vyprávějí si je... Tak proč je tak těžké k nim dostat ten váš? Nemusí to být hned tím, že je váš příběh špatný. Každý den se na ně totiž valí obrovské množství informací a příběhů a oni se zkrátka naučili velmi dobře filtrovat, co si k sobě pustí a co už ne. Jak to tedy udělat, aby je váš příběh zaujal?

Zajímavé typy cílení v obsahové síti

Obsahová síť (OS) poskytuje všem inzerentům téměř neomezený reklamní prostor. V ČR nejpoužívanější PPC systémy AdWords od Googlu a Sklik od Seznamu dokážou svou velikostí OS oslovit téměř většinu české internetové populace.

Přestaňte čepýřit reporty marnivými metrikami

V dnešní době mají marketéři k dispozici nepřeberné množství dat. A to je právě možná ta jejich největší bolístka. Ne že by snad větší počet dat byl na škodu, ale data by měla sloužit primárně jako podklad pro efektivnější rozhodování. A právě v té záplavě dat je stále obtížnější se zorientovat.

Proč využívat Instagram Stories?

Když chcete oslovit lidi a přitáhnout pozornost, musíte být na sociálních sítích. Když chcete oslovit mladé lidi, musíte být na Instagramu a musíte vytvářet Insta Stories! Nebo vám bude stačit Facebook se svými příběhy? To záleží…

SEO + PPC = Best Friends Forever

Search Engine Optimization, nebo Pay Per Click? Firmy se ve svých online strategiích často rozhodují mezi SEO a PPC. Řeší přitom, který z těchto kanálů je jim schopný doručit lepší výsledky. Investovat čas do optimalizace pro vyhledávače, nebo vynaložit finanční náklady do placené reklamy? Na tuto otázku neexistuje univerzální odpověď…

SEO restart 2018 aneb Rozmanitost SEO

Rok se s rokem sešel a my jsme se vydali opět na nejočekávanější konferenci. Celým programem nás prováděl opět Filip Podstavec, který do něj vnesl nádech humoru a probudil v nás soutěžního ducha. Při střídání řečníků byly připraveny pro nás, účastníky, kvízové otázky, které nejen otestovaly naše vědomosti v SEO, ale pro ty nejrychlejší a nejvzdělanější byla připravena i výhra. Hlavním trhákem konference však byly přednášky a na ty nejzajímavější jsme se rozhodli podívat z našeho pohledu.

Nejrychleji rostoucí malé podniky dávají přednost Instagramu před YouTube

Americký magazín Inc. každoročně sestavuje žebříček 500 nejrychleji rostoucích malých podniků v USA. University of Massachusetts Dartmouth napříč těmito společnostmi provedla průzkum, aby zjistila, která sociální média zapojují do svých marketingových strategií. Tipnete si?

Vývojářská konference pohledem UX Designera

Již od roku 2008 Google každoročně pořádá vývojářskou konferenci, Google I/O (Input & Output, nebo také Innovation for the Open). Na první pohled by se mohlo zdát, že tato konference přitahuje jenom vývojáře, ale během konference zjistíte, že okruh zaujatých lidí je mnohem širší. Pojďme se tedy podívat, co znamenal letošní ročník pro nás uživatele.

Role SEO v jednotlivých fázích zákaznické cesty

Milan napsal na svůj blog moc pěkný článek o tom, jak se může lišit přístup k optimalizaci pro webové vyhledávače v jednotlivých fázích zákaznické cesty.

Copy vs. UX?

V posledních letech se stále častěji můžeme potkat s pojmem microcopy nebo také UX copy. Stále častěji se také stává, že copywriter je součástí UX týmů. Toto spojení nevychází z rozmaru, ale z potřeby dělat kvalitní a srozumitelné weby.

Zákaznická zkušenost nezačíná příchodem zákazníka na web a nekončí pouze nákupem

Co je v současné době v marketingu prioritou číslo jedna? Samozřejmě zákaznická spokojenost. Za spokojeností zákazníka ale stojí celá řada faktorů.

10 rozhodujících momentů při výběru e-shopu (nejen) z oboru bydlení

Být úspěšnou firmou dnes neznamená jen mít pěknou prodejnu, dělat svoje řemeslo opravdu dobře a mít hezký web. Luboš čtenářům serveru Podnikatel.cz nabídl 10 základních tipů pro digitální komunikaci, které pomohou podnikání posunout o level výše.

Jak vybrat registrátora domény?

Kdo není na internetu, jako by nebyl. A v obchodu to platí dvojnásob! Co je potřeba k tomu, abyste na „tom internetu“ byli? Zaregistrujte si doménu. Udělat toho samozřejmě musíte o něco více, ale to zatím necháme stranou a podíváme se na to, jak si vybrat doménu a jejího registrátora.

Hlasové vyhledávání funguje jinak než běžné. Nepodceňujte to

Google rozumí vyhledávání hlasem v češtině necelé dva roky. Stejnou funkcionalitu zavedl i konkurenční Seznam, ten ale oproti globálnímu gigantu výrazně zaostává. Vyhledává pouze zadané výrazy, kdežto Google se je snaží pochopit a poskytnout relevantní výsledky. Optimalizovat tedy svůj web kvůli Seznamu je zatím zbytečné - za pozornost teď stojí jen Google.

Zážitek zákazníka e-shopu ovlivňuje každý člověk ve firmě

Pověra, že UX je jen záležitostí vzhledu webových stránek, je stále rozšířená. Ve skutečnosti o celkové spokojenosti zákazníka rozhoduje mnohem víc.

Co se mi (ne)osvědčilo při práci v Skliku

Předtím než Honza nastoupil k nám do Sherpas, spravoval klientům PPC kampaně přímo v Seznam.cz, takže Sklik zná jako své boty.

Zásady zpracování osobních údajů

I Sherpas se drží pevných zásad, jak nakládat s osobními údaji.

Milan Zeman: SEO jako multiobor

Přemýšlet o SEO jen jako o izolovaném oboru v samostatném světě vyhledávačů je minulost. Milan Zeman nabídl návštěvníkům klubového večera WebTop100 jiný pohled. Pohled na moderní SEO, které lze propojit s ostatními obory digitálního marketingu a posunout tak SEO na úroveň plnohodnotné složky digitálního mixu.

Luboš Plotěný: Online reklama nestačí, pokud firma nemyslí digitálně

Udělat hezký web a investovat do online reklamy – to je, bohužel, stále pro mnoho firem synonymem pro digitál. Takto úzké vymezení přináší obrovskou devalvaci investic do reklamy a rovnice návratnosti investic při něm nevychází tak, jak byste si přáli.

9 a ještě jeden SEO pojem navíc

SEO. Pro někoho sprosté slovo, pro někoho magie a pro někoho denní chleba. Jak se neztratit v bludišti SERPu a zajistit, aby vás našli roboti? Připravili jsme pro vás malý slovníček těch nejdůležitějších pojmů, abyste nezabloudili a porozumněli svému SEO mágovi.

dobryweb.cz logo