Novinky Dobrého webu

Dobrý web propaguje a zlepšuje kvalitu webů, vzdělává internetovou veřejnost formou školení a konferencí.

Nahlédnutí pod pokličku SEO, aneb jak to děláme my v Sherpas

Na internetu existují spousty návodů, které běžným smrtelníkům radí, jak správně optimalizovat web pro vyhledávače. Určitě každý, kdo někdy zadal do Googlu magické slovo SEO, našel spousty checklistů nebo článků, jak správně upravit to a tamto a jak přidat ono, aby vše klapalo, jak hodinky.  Jak to ale vypadá, když se do toho pustí celý tým SEO specialistů?

Design sprint jako součást plánování marketingové kampaně

Jak využít design thinking a human-centered design pro zvýšení atraktivity hotového produktu? Jak vytěžit uživatele, budoucí klienty, i bez jejich fyzické přítomnosti? Jak podpořit marketingovou kampaň pomocí webu? Nebo jak oslovit ty správné zákaznické segmenty a které to jsou? Na tohle všechno jsme se pokusili odpovědět ve Vodafone týdenním Google Design Sprintem. Jak jsme ho customizovali a jaké přinesl výsledky, Jirka představil platinovým členům na klubovém večeru WebTop100.

PPC Restart 2018

Letošní konference PPC Restart se nově přesunula do prostor konferenčního sálu Hotelu Olšanka na Žižkově. Tato změna akci prospěla a reprezentativní prostory byly téměř do posledního místa zaplněny již před začátkem nabitého celodenního programu. Všichni účastníci měli na výběr pouze z jednoho bloku přednášek, nicméně každá z nich byla něčím více či méně zajímavá a tak si každý účastník mohl odnést praktické informace, které zrovna on potřeboval. Níže jsem vybral a stručně popsal obsah několika, dle mého názoru, zajímavých a podnětných přednášek.

3 inzertní metriky na Facebooku, které možná nesledujete, ale měli byste

Jedna z typických věcí pro facebookové reklamy je množství dat, které vám Facebook dává k dispozici. Když si nedáte pozor, snadno se dostanete do rozhodovací paralýzy a může se stát, že nebudete sledovat ty metriky, které jsou pro vás klíčové.

Copycamp 2018

Ve čtvrtek 13. září patřilo kino Dlabačov textům. Sjeli se sem copywriteři ze širokého okolí, aby získali dávku inspirace, probrali trendy a vůbec se dozvěděli, co nového se ve světě copywritingu za posledních 9 měsíců událo. Jaký tedy byl v pořadí již devátý Copycamp?

Shopcamp 2018

Konferenci ShopCamp není pravděpodobně nutné e-shopařum a pracovníkům v e-commerce zvlášť představovat. Pátý ročník stále oblíbenější e-commerce akce uvítal letos 13. Září v pražských Dejvicích přes 600 účastníků.

Storytelling: Jak vyprávět příběhy, které si lidé oblíbí?

Lidé milují příběhy a denně se jimi obklopují, čtou je, dívají se na ně, vyprávějí si je... Tak proč je tak těžké k nim dostat ten váš? Nemusí to být hned tím, že je váš příběh špatný. Každý den se na ně totiž valí obrovské množství informací a příběhů a oni se zkrátka naučili velmi dobře filtrovat, co si k sobě pustí a co už ne. Jak to tedy udělat, aby je váš příběh zaujal?

Zajímavé typy cílení v obsahové síti

Obsahová síť (OS) poskytuje všem inzerentům téměř neomezený reklamní prostor. V ČR nejpoužívanější PPC systémy AdWords od Googlu a Sklik od Seznamu dokážou svou velikostí OS oslovit téměř většinu české internetové populace.

Přestaňte čepýřit reporty marnivými metrikami

V dnešní době mají marketéři k dispozici nepřeberné množství dat. A to je právě možná ta jejich největší bolístka. Ne že by snad větší počet dat byl na škodu, ale data by měla sloužit primárně jako podklad pro efektivnější rozhodování. A právě v té záplavě dat je stále obtížnější se zorientovat.

Proč využívat Instagram Stories?

Když chcete oslovit lidi a přitáhnout pozornost, musíte být na sociálních sítích. Když chcete oslovit mladé lidi, musíte být na Instagramu a musíte vytvářet Insta Stories! Nebo vám bude stačit Facebook se svými příběhy? To záleží…

SEO restart 2018 aneb Rozmanitost SEO

Rok se s rokem sešel a my jsme se vydali opět na nejočekávanější konferenci. Celým programem nás prováděl opět Filip Podstavec, který do něj vnesl nádech humoru a probudil v nás soutěžního ducha. Při střídání řečníků byly připraveny pro nás, účastníky, kvízové otázky, které nejen otestovaly naše vědomosti v SEO, ale pro ty nejrychlejší a nejvzdělanější byla připravena i výhra. Hlavním trhákem konference však byly přednášky a na ty nejzajímavější jsme se rozhodli podívat z našeho pohledu.

SEO + PPC = Best Friends Forever

Search Engine Optimization, nebo Pay Per Click? Firmy se ve svých online strategiích často rozhodují mezi SEO a PPC. Řeší přitom, který z těchto kanálů je jim schopný doručit lepší výsledky. Investovat čas do optimalizace pro vyhledávače, nebo vynaložit finanční náklady do placené reklamy? Na tuto otázku neexistuje univerzální odpověď…

Nejrychleji rostoucí malé podniky dávají přednost Instagramu před YouTube

Americký magazín Inc. každoročně sestavuje žebříček 500 nejrychleji rostoucích malých podniků v USA. University of Massachusetts Dartmouth napříč těmito společnostmi provedla průzkum, aby zjistila, která sociální média zapojují do svých marketingových strategií. Tipnete si?

Vývojářská konference pohledem UX Designera

Již od roku 2008 Google každoročně pořádá vývojářskou konferenci, Google I/O (Input & Output, nebo také Innovation for the Open). Na první pohled by se mohlo zdát, že tato konference přitahuje jenom vývojáře, ale během konference zjistíte, že okruh zaujatých lidí je mnohem širší. Pojďme se tedy podívat, co znamenal letošní ročník pro nás uživatele.

Role SEO v jednotlivých fázích zákaznické cesty

Milan napsal na svůj blog moc pěkný článek o tom, jak se může lišit přístup k optimalizaci pro webové vyhledávače v jednotlivých fázích zákaznické cesty.

Copy vs. UX?

V posledních letech se stále častěji můžeme potkat s pojmem microcopy nebo také UX copy. Stále častěji se také stává, že copywriter je součástí UX týmů. Toto spojení nevychází z rozmaru, ale z potřeby dělat kvalitní a srozumitelné weby.

Zákaznická zkušenost nezačíná příchodem zákazníka na web a nekončí pouze nákupem

Co je v současné době v marketingu prioritou číslo jedna? Samozřejmě zákaznická spokojenost. Za spokojeností zákazníka ale stojí celá řada faktorů.

10 rozhodujících momentů při výběru e-shopu (nejen) z oboru bydlení

Být úspěšnou firmou dnes neznamená jen mít pěknou prodejnu, dělat svoje řemeslo opravdu dobře a mít hezký web. Luboš čtenářům serveru Podnikatel.cz nabídl 10 základních tipů pro digitální komunikaci, které pomohou podnikání posunout o level výše.

Hlasové vyhledávání funguje jinak než běžné. Nepodceňujte to

Google rozumí vyhledávání hlasem v češtině necelé dva roky. Stejnou funkcionalitu zavedl i konkurenční Seznam, ten ale oproti globálnímu gigantu výrazně zaostává. Vyhledává pouze zadané výrazy, kdežto Google se je snaží pochopit a poskytnout relevantní výsledky. Optimalizovat tedy svůj web kvůli Seznamu je zatím zbytečné - za pozornost teď stojí jen Google.

Jak vybrat registrátora domény?

Kdo není na internetu, jako by nebyl. A v obchodu to platí dvojnásob! Co je potřeba k tomu, abyste na „tom internetu“ byli? Zaregistrujte si doménu. Udělat toho samozřejmě musíte o něco více, ale to zatím necháme stranou a podíváme se na to, jak si vybrat doménu a jejího registrátora.

dobryweb.cz logo