Novinky Dobrého webu

Dobrý web propaguje a zlepšuje kvalitu webů, vzdělává internetovou veřejnost formou školení a konferencí.

Influencing a jeho směřování

Koho vlastně dnes nazýváme influencerem? Někoho, kdo má vliv primárně na sociálních sítích a skrze ně ovlivňuje své okolí, resp. lidi, kteří ho sledují. Influencerem potenciálně může být každý z nás, kdo je aktivní v online světě. Například si vyfotím nové auto a mohu ho skrze zveřejněný příspěvek doporučit a recenzovat svým followerům. 

Pět let PPC specialistou v Sherpas

V lednu letošního roku začínám kroutit v bývalém Dobrém webu a aktuálně Sherpas již neuvěřitelný pátý rok jako PPC specialista. Samotnou mě ta doba překvapila, jak je možné, že to tak uteklo?

10 copy chyb

Chyby. Všichni je děláme, ale neradi o nich mluvíme. Jenomže, co když máte nějakou chybičku na svém webu? To pak o ní ani mluvit nemusíte a stejně o ní všichni vědí. Ale nebojte se, určitě v tom nejste sami. Pojďme se společně podívat na 10 nejčastějších copy chyb, které se na webech vyskytují.

PPC v roce 2018

V uplynulém roce se v oblasti internetové reklamy, konkrétně PPC odehrálo několik změn či posunů, které pravděpodobně budou udávat směr a trend v online reklamě nejen letos, ale i další roky. Velká část těchto změn souvisí se stále větší automatizací a strojovým učením. Pojďme se společně na některé trendy a změny podívat.

Není nad SEO optimalizaci

V průběhu praxe SEO specialistů narážíme poměrně často na různé dezinformace, či bizarní nabídky, kterým bohužel stále mnoho lidí není schopno odolat. Sepsala jsem tedy pár tipů na to, co doma rozhodně nezkoušet. Můžete přijít k újmě!

Sklik master kviz

Přinášíme vám unikátní možnost zúčastnit se první vědomostní soutěže týkající se ryze inzertního systému Sklik v ČR. S láskou a nadšením jsme pro vás připravili šedesát otázek, které potrápí mozkové závity mnoha digitálních markeťáků a dalších nadšenců. No a ti nejlepší z vás to dotáhnou až k titulu největšího borce přes Sklik všech dob! :)Jak se soutěže zúčastnit čtěte níže.

9+1 SEO tipy pro wordpress

WordPress je velmi oblíbený redakční systém pro své jednoduché ovládání a jednoduchou implementaci. Sám WordPress (dále již jen jako WP) používám, a tak vím, že má pro SEO svá specifika. Sepsal jsem tedy níže několik tipů, které vám s tou základní optimalizací pomohou, a které zvládnete rychle a zdarma aplikovat svépomocí.

23 adwords scriptů, které dávají smysl

Už to tady bylo mnohokrát, 10 scriptů, které nakopnou Váš bysnys, 7 scriptů, které nesmíte vynechat, scripty bez kterých se Váš eshop neobejde. Ale kdo kdy rozhodl, že právě tyto konkrétní scripty jsou pro vás opravdu to pravé. Vždyť někdo schraňuje leady, jiný prodavá online. Někdo si vystačí s klasickým searchem, jiný využívá produktové inzeráty.

Kdy jste si našli své UX?

Mé první setkání s pojmy „UX“, či „UI“ proběhlo zhruba před dvěma lety.Kolem vizuálního designu motám už nějaký ten pátek, vůči těmto zkratkám jsem nicméně byla do jisté míry slepá, respektive moc mě nezajímalo, co vlastně znamenají. Když si je zadám do vyhledávačů, vyskočí na mě nespočet různých článků a definic toho, jak se tato dvě označení diametrálně liší a nemají společného téměř nic.

Nahlédnutí pod pokličku SEO, aneb jak to děláme my v Sherpas

Na internetu existují spousty návodů, které běžným smrtelníkům radí, jak správně optimalizovat web pro vyhledávače. Určitě každý, kdo někdy zadal do Googlu magické slovo SEO, našel spousty checklistů nebo článků, jak správně upravit to a tamto a jak přidat ono, aby vše klapalo, jak hodinky.  Jak to ale vypadá, když se do toho pustí celý tým SEO specialistů?

Design sprint jako součást plánování marketingové kampaně

Jak využít design thinking a human-centered design pro zvýšení atraktivity hotového produktu? Jak vytěžit uživatele, budoucí klienty, i bez jejich fyzické přítomnosti? Jak podpořit marketingovou kampaň pomocí webu? Nebo jak oslovit ty správné zákaznické segmenty a které to jsou? Na tohle všechno jsme se pokusili odpovědět ve Vodafone týdenním Google Design Sprintem. Jak jsme ho customizovali a jaké přinesl výsledky, Jirka představil platinovým členům na klubovém večeru WebTop100.

PPC Restart 2018

Letošní konference PPC Restart se nově přesunula do prostor konferenčního sálu Hotelu Olšanka na Žižkově. Tato změna akci prospěla a reprezentativní prostory byly téměř do posledního místa zaplněny již před začátkem nabitého celodenního programu. Všichni účastníci měli na výběr pouze z jednoho bloku přednášek, nicméně každá z nich byla něčím více či méně zajímavá a tak si každý účastník mohl odnést praktické informace, které zrovna on potřeboval. Níže jsem vybral a stručně popsal obsah několika, dle mého názoru, zajímavých a podnětných přednášek.

3 inzertní metriky na Facebooku, které možná nesledujete, ale měli byste

Jedna z typických věcí pro facebookové reklamy je množství dat, které vám Facebook dává k dispozici. Když si nedáte pozor, snadno se dostanete do rozhodovací paralýzy a může se stát, že nebudete sledovat ty metriky, které jsou pro vás klíčové.

Copycamp 2018

Ve čtvrtek 13. září patřilo kino Dlabačov textům. Sjeli se sem copywriteři ze širokého okolí, aby získali dávku inspirace, probrali trendy a vůbec se dozvěděli, co nového se ve světě copywritingu za posledních 9 měsíců událo. Jaký tedy byl v pořadí již devátý Copycamp?

Shopcamp 2018

Konferenci ShopCamp není pravděpodobně nutné e-shopařum a pracovníkům v e-commerce zvlášť představovat. Pátý ročník stále oblíbenější e-commerce akce uvítal letos 13. Září v pražských Dejvicích přes 600 účastníků.

Storytelling: Jak vyprávět příběhy, které si lidé oblíbí?

Lidé milují příběhy a denně se jimi obklopují, čtou je, dívají se na ně, vyprávějí si je... Tak proč je tak těžké k nim dostat ten váš? Nemusí to být hned tím, že je váš příběh špatný. Každý den se na ně totiž valí obrovské množství informací a příběhů a oni se zkrátka naučili velmi dobře filtrovat, co si k sobě pustí a co už ne. Jak to tedy udělat, aby je váš příběh zaujal?

Zajímavé typy cílení v obsahové síti

Obsahová síť (OS) poskytuje všem inzerentům téměř neomezený reklamní prostor. V ČR nejpoužívanější PPC systémy AdWords od Googlu a Sklik od Seznamu dokážou svou velikostí OS oslovit téměř většinu české internetové populace.

Přestaňte čepýřit reporty marnivými metrikami

V dnešní době mají marketéři k dispozici nepřeberné množství dat. A to je právě možná ta jejich největší bolístka. Ne že by snad větší počet dat byl na škodu, ale data by měla sloužit primárně jako podklad pro efektivnější rozhodování. A právě v té záplavě dat je stále obtížnější se zorientovat.

Proč využívat Instagram Stories?

Když chcete oslovit lidi a přitáhnout pozornost, musíte být na sociálních sítích. Když chcete oslovit mladé lidi, musíte být na Instagramu a musíte vytvářet Insta Stories! Nebo vám bude stačit Facebook se svými příběhy? To záleží…

SEO restart 2018 aneb Rozmanitost SEO

Rok se s rokem sešel a my jsme se vydali opět na nejočekávanější konferenci. Celým programem nás prováděl opět Filip Podstavec, který do něj vnesl nádech humoru a probudil v nás soutěžního ducha. Při střídání řečníků byly připraveny pro nás, účastníky, kvízové otázky, které nejen otestovaly naše vědomosti v SEO, ale pro ty nejrychlejší a nejvzdělanější byla připravena i výhra. Hlavním trhákem konference však byly přednášky a na ty nejzajímavější jsme se rozhodli podívat z našeho pohledu.

dobryweb.cz logo