Blog Dobrého webu

Blog Dobrého webu - poradenské centrum pro SEO, tvorbu webu, webdesign, použitelnost a správa obsahu.

E-book Copywriting: Zdolejte s námi horu copywritingu

O tom, že je obsah důležitý, není pochyb. Vedle obsahu je však důležitá i forma a způsob, jak ho svým zákazníkům, čtenářům, uživatelům či fanouškům doručujete. V době, kdy se svět do velké míry smrsknul na obrazovku mobilního telefonu, tabletu či notebooku, je potřeba se obsahu nebo chcete-li contentu věnovat víc než dřív.

Redesign stránek MČ Prahy 6

Čím byste začali, kdybyste chtěli redesignovat web? Za nás je to jasné. Potřebovali jsme definovat problémy a spolu s výzkumem je tento postup alfou a omegou našeho směřování. 

I ten nejlepší obsah musíte podpořit, aby se dostal tam, kam má!

Skvělý obsah vám nepomůže, když ho nedostanete ke svému publiku. Jak vyrobit kvalitní obsah a vybrat správné kanály pro jeho šíření, nad tím přemýšlí snad všichni markeťáci světa. Že je to možné a nemusí to být ani přehnaně drahé a že to může fungovat tak, že vás to až zaskočí, potvrdili speakři letošní konference Content First.

Jak se nám testuje online?

Rok se s rokem sešel a covid s námi zatím zůstal. Stejně jako jiné obory, tak i my jsme se přizpůsobili. Projekty běží dál a uživatelské testování a výzkum je pro nás stále jedním z hlavních pilířů redesignů.

Základy práce s Google Ads 2. díl

V druhém díle seriálu Základy práce s Google Ads si probereme aktivaci účtu, čímž získáme možnost začít inzerovat. Zároveň se podíváme, jaké možnosti se nám nabízí v nastavení kampaně a jak vypadá prostředí sestav. Společně si projdeme i založení nové kampaně přímo v účtu.

Google o nás ví víc, než jsme si mysleli

Tento měsíc se Google ocitl v centru nemilé pozornosti poté, co odhalil informace o tom, kolik uživatelských dat prostřednictvím prohlížeče Chrome a aplikací Google sbírají. Stalo se tak na popud společnosti Apple, která vloni prohlásila, že vývojáři aplikací musejí zveřejnit informace o množství shromažďovaných uživatelských dat. Google nakonec neměl na výběr a šel s pravdou ven.

Mazat nebo nemazat komentáře v blogu?

Google zase o trochu poodhalil kritéria, která zohledňuje při hodnocení webů. Tentokrát by měli zbystřit všichni, kteří uvažují o tom, že vymažou komentáře u článků na svém blogu. Z hangoutu s Johnem Muellerem ze SEO Centra vyhledávání Google, který se uskutečnil na začátku února, totiž vyplývá, že komentáře Google bere při hodnocení stránek v úvahu.

Jaká sociální síť je pro vás ta pravá?

Sociální síť je dnes už v podstatě něco, jako dříve email, tedy jakýsi #MUSTHAVE. Je dost možné, že si jako většina lidí pokládáte stále tu samou otázku. Jaká sociální síť je pro mě a můj business ta pravá? Musím snad být na všech sociálních sítích? To mohu rovnou přestat podnikat a starat se pouze o jednotlivé příspěvky. 

Nevíte si rady se sociálními sítěmi? Od toho jsme tu my!

Agentura Sherpas se specializuje na široké spektrum digitálního marketingu, tvorbu webů, UX design, PPC a SEO. Jednou z našich specializací je reklama na Facebooku. Má velké dosahy a mnoha klientům skvěle funguje. Jejím prostřednictvím se dá perfektně cílit a je lidem mnohem blíže, nežli například reklama ve vyhledávačích.  Klienti, kterým spravujeme facebookové reklamy se nás stále častěji ptali, jestli spravujeme sociální sítě také po obsahové a visuální stránce. Nyní můžeme s radostí oznámit, že ano!

Nová sociální síť Clubhouse

Online konference, real-in-time podcast, či hlasovky s kamarády. Pokud jste nestrávili posledních pár dní v divočině nebo opuštěné krajině bez internetu (určitě by to muselo být skvělé), jistě jste zaznamenali boom nové #AudioFirst sociální sítě Clubhouse s nádechem exkluzivity a dobrosrdečnosti.

Základy práce s Google Ads – 1. díl

Přinášíme vám další článek, tentokrát zaměřený na reklamní systém Google Ads, jehož obsahem bude především probrání možností tohoto systému a základních činností a dovedností k vytváření reklam v jeho rozhraní. V prvním díle si v Google Ads založíme účet a vytvoříme naši první reklamu.

Case study: Výměna CSS partnera

V poslední době se nás někteří klienti ptají na možnosti inzerování na Google Shopping přes jiného CSS partnera, než je přímo sám Google. V nedávné době se jeden z našich klientů pro tento krok rozhodl a odešel od Googlu k jinému CSS partnerovi. Díky tomu vznikl podklad pro případovou studii, kterou jsme pro vás připravili.

Základy práce s Google Analytics – 6. díl

První kroky pro instalaci a práci s Google Analytics již známe. Nyní se podívejme na to jak sledovat případně vaše reklamní kampaně a jejich výsledky přímo v Google Analytics.

Základy práce s Google Analytics – 5. díl

Od měření cílů, které jsme probrali v minulém díle seriálu, je jen krůček ke sledování konverzí a zisku, který vám z nich plyne. O tom, jak toho v systému Google Analytics dosáhnout, pojednává dnešní pokračování.

Základy práce s Google Analytics – 4. díl

Google Analytics je velmi užitečným pomocníkem při měření návratnosti prostředků, které jste do internetové reklamy investovali, nabízí totiž možnost měření tzv. konverzí. To jsou vámi definované body, kterých chcete, aby návštěvníci webu dosáhli, například objednávka zboží či žádost o kontakt. Jak vše správně nastavit se dočtete v dnešním díle seriálu.

Základy práce s Google Analytics – 3. díl

V minulých dvou dílech seriálu jsme provedli kroky potřebné ke zprovoznění měřícího systému Google Analytics, data se úspěšně zpracovávají a my víme, kde najít hlavní statistiky. Pojďme se nyní blíže podívat na široké možnosti práce s výstupy, které služba nabízí.

Základy práce s Google Analytics – 2. díl

Ve druhém díle seriálu se seznámíme s prvními statistikami, které nám po instalaci a přihlášení do systému nástroj Google Analytics nabídne.

Základy práce s Google Analytics - 1. díl

Google Analytics je bezplatná aplikace, která vám umožní získat mnoho užitečných informací o návštěvnících vašich webových stránek. V tomto seriálu se postupně seznámíme se základními kroky, které je třeba provést, abyste mohli využívat jeho základních možností.

Jak začít s Microsoft Advertising (Bing Ads) krok za krokem.

Máte-li možnost inzerovat pro sebe či klienta v zemi, kde lze inzerovat ve vyhledávači Bing.com, možná si kladete otázku, zda to má smysl. My v Sherpas jsme takovou příležitost dostali od našeho klienta, pro kterého zajišťujeme výkonnostní online marketing v Německu. I když je podle dostupných informací Bing “jako český Seznam”, tedy zejména objemově významně menší než Google, v případě Německa je při 80 milionech uživatelů i 10 % zásah už zajímavé publikum.

Podle čeho Google řadí výsledky vyhledávání?

V SEO je obecně známý fakt, že Google využívá pro hodnocení stránek více než 200 hodnotících faktorů. To znamená, že na pozici vašeho webu ve vyhledávání má vliv přes 200 různých prvků. 

dobryweb.cz logo